måndag 20 september 2010

Lyssna på musik varje dag!

Hej hopp!

Som ni kanske märker har jag återgått till det vanliga utseendet på bloggen - i väntan på något annat! Får se vad jag hittar på! :)

I brist på något kort att visa upp tänkte jag svamla lite! ;) Jag har en bok som heter: Vem gråter vid din grav - Visdomsord från munken som sålde sin ferrari - av Robin Sharma. Boken är en praktisk vägledning i konsten att leva, där 101 korta kapitel ger förslag till lösningar på livets olika områden.

Ett av råden är att lyssna på musik varje dag *klokt*. I boken nämner författaren en filmscen med Tom Cruise i Jerry Maguire. När Tom spelar en hårt arbetande sportagent som precis skrivit kontrakt med en blivande toppstjärna inom amerikansk fotboll. Han är på strålande humör när han kör ifrån idrottsmannens hus och börjar otåligt att bläddra bland kanalerna på bilradion för att hitta en passande låt att sjunga med i. Till slut hittar han den, ni minns väl denna scen!?

Kommer ni ihåg hur det känns när man får höra precis rätt låt i precis rätt ögonblick? Man börjar sjunga hämningslöst och känner sig levande, full av energi och helt lycklig?! Ibland kan dock en låt locka fram detta oavsett situation, tycker jag! ;) Vilken låt kan ha den effekten på DIG? :)

Sätt genast på en riktigt bra låt och sjung med för full hals! Skit i om du ser ut eller låter som en dåre. Man måste vara lite galen för att inte bli tokig! ;)

Ha en fortsatt skön kväll! :)

Kram Carin

1 kommentar:

Karin sa...

Hej Carin!
Vilket härligt sprudlande inlägg av dig! Jag har äntligen tagit mig tid att kika in hos mina favvoblogg-kompisar. Det var ju ett tag sen! För mig är det verkligen fullt upp just nu, både på jobbet och hemma. Det blir inte mycket papperspyssel för mig den här hösten ... så fort jag kommer hem åker snickarbyxorna på. Pyssellusten har liksom lagts lite på hyllan nu när det är så mycket annat att fokusera på med bygget.
Kul att höra att livet ångar på hos dig. Musik är underbart och jag gnolar på som en tok medans man brottas med isolering och skruvar reglar ... :) Ha en skön dag!