torsdag 3 juni 2010

Sjung om studentens...

...lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår!

Hej på er! :) Här är jag! ;)

Tänk att det är dags för studenten för många ungdomar imorgon! Härligt! Jag minns själv känslan av friheten - förväntan och pirret inför framtiden! Vad ska man bli? Ska man plugga? Ska man jobba? Ska man resa? Så många frågor man hade då! Men det har man kanske ännu? Dom riktigt intressanta människorna vet ju inte vad dom vill bli oavsett ålder?! (eller hur var det?!) ;)

I alla fall tycker jag det är en härlig känsla att se alla glada studenter åka runt på lastbilar och skråla om att "det är över nu"! Som det stod på någon tröja: Idag redlös -imorgon arbetslös! *fniss* :)

Själv tycker jag skolan var en skön tid - framförallt gymnasiet och högskolan! :) Men allt har sin tjusning! Det är ganska soft att arbeta också! :)

Som ni märker är jag en uns nostalgisk ikväll! ;) Det är väl mest på grund av att jag fick en beställning av en kollega på ett studentkort! :) Kortet ska ges till en sportig tjej, men i brist på "sportiga" stämplar så fick hennes intresse för utförsåkning symboliseras av ett par skidor av märket Rossignol, som är en av hennes sponsorer. Så här blev det:


[Photoshopframen är gjord av Xtina]

Det syns tydligare i verkligenheten att det står Rossignol på skidorna! ;)

Nä, dags att pyssla på lite här hemma! Men skönt att det är FREDAG imorgon! Hurra! :)

Ha en fin dag imorgon - sPraLLa och njut!

Kram Carin

4 kommentarer:

Caroline sa...

Så fint kort!
Ha en trevlig "student-dag" i morgon!
/Caroline

Sharon sa...

Wow, this is gorgeous. I love how you've added her hat! And the papers are beautiful.

Liliann sa...

Hej hopp!
Jag såg ju kortet "live" jättefint var det, bara mormorsrutefebern gått ner skall jag fram med pysslet har ju några födelsedagar framöver.
Ses i morgon!

linnzan sa...

Hej
Vilka fina kort du har gjort. Hittade din blogg via Karins (Pyssel-Pinglan) blogg och har bläddrat runt lite här nu. Allt du gör är så himla fint!

/Linn