lördag 27 mars 2010

Plånbokskort!

Hej på er alla trogna (och eventuellt nya) besökare! :)

Här har det varit lite lugnt sista tiden! Bland annat för att jag inte har hunnit pyssla så mycket och det jag har pysslat har jag inte kunnat visa ännu! ;)

Men det jag ska visa idag är för en gångs skull något annat än ett "vanligt" kort (15x15). Jag gav mig på att göra ett plånbokskort efter Petra/Paradises superbra tutorial hos StampARTic! Det passade ju perfekt då jag och ett gäng kollegor samlat ihop pengar till en kollega som fyller 50 år! :) Så här blev resultatet:

Ser nu att fliken nästan blev mönsterpassad?! He he! :) Mönsterpapperet är från Scribble Scrabble. Teckensnittet är favoriten "Maddie Anne". Blommorna är pimpade med glimmermist, men det syns inte så väl på bilderna.


"Hjärtliga gratulationer" kommer från Octoberstamps. Flourisherna är från Stempelglede. Punchar från Martha Stewart. "Kreditkorten" blev små visdomsord om pengar. "Pengar blir aldrig omoderna" och "Pengar gör ingen lycklig, men dom lugnar nerverna". :)

[Photoshopframen är gjord av Xtina]

Ja, så här såg alltså kortet ut innan alla sedlar var placerade och alla signerat. :) För övrigt var festen hos Liliann igår var superkul! ;)

Idag är min sambo på fisketävling så jag har tagit det rätt lugnt och varit på stan och shoppat lite! Men nu blir det pyssel! Jag har åtta nya motivstämplar att leka med! Och någon till på väg hem.... ops..! ;)

Ha en fortsatt härlig lördag! Tack för titten!
Kram Carin

5 kommentarer:

Muffin sa...

Åh, vilket urfint kort!! Helt suveränt, jag måste skutta in och kolla på P's tutorial. Vilken bra idé att lägga in några små väl valda ordspråk/citat också. Nu blev jag jätteinspirerad att pyssla igen....jag som skulle rensa i hyllor och skåp - din usling! :)
Ha en fortsatt go lördag!
*kram*

Karin sa...

Vilken kul idé! Jättefint kort. Blir nyfiken på dina nya stämplar! Jag pysslar också idag, jättetråkigt väder här med regn. Men det är bra, för snön smälter ... :)
Ha en bra lördag!

Karin sa...

Hej igen!

Tusen tack för grattishälsningen! Ja, nu är man "kärring" :) I present fick jag bla en ny kamera! Skitkul, det blir verkligen mycket bättre bilder. Kanske du märker det när du tittar på min blogg i fortsättningen ...
Vi hörs!

Nina sa...

Supersnyggt kort i härliga retrofärger! Kul med alla småfickor inuti. Hmm, jag lyckas aldrig skapa med sådana där mönsterpapper....men det blir ju så LÄCKERT när du använder det!!
Ha en skön söndag!

KRAM

Liliann sa...

Mottagaren av den otroligt fina plånboken tackar både för uppvaktningen och att du var med och gjorde festen alldeles fantastiskt kul!
KRAM och Glad Påsk