onsdag 10 mars 2010

Nya kort!

Hej och god kväll!

Nu kommer två till kort som jag gjorde på pysselmaran i lördags! :) Det första kommer nog bli ett av årets favoriter - gillar de mysiga pastelliga färgerna! :) Kortet fick en god vän till mig som fyllde år häromdagen! :)


Började fotografera innan jag satt fast det lilla hjärtat i rosetten, så det är bara med på det översta kortet.. ;)



Ny underbar blomma från Prima!

Här kommer ett kort som jag gjorde till en utmaning där vi skulle tolka en skiss från bästa Tettiz. Roligt att göra ett kort helt olikt sin "vanliga" stil:


[Photoshopframen är gjord av Xtina]
Det var allt för ikväll! Nu ska jag färglägga några motiv så jag kan sätta fart och tillverka fler kort! :) Förresten, är det någon som har tips på nya motivstämplar?! Börjar tröttna på de jag har! ;)
Ha en skön kväll!

Kram Carin

8 kommentarer:

Camilla sa...

Åååå så herlige kort! Og elsker pastellfargene i det første:))
Klemmer fra Camilla.

Liliann sa...

Härliga vårfärger....undrar om jag skulle prova ta mig till Brunis på lördag....
Kram

Karin sa...

Gokväll!! Åh, så fint, jag förstår att du är jättenöjd. Underbara pastellfärger. Blomman från Prima är jätteläcker, passade jättefint in på kortet!
Tips på nya stämplar - The Greeting Farm har ju nya, roliga motiv. En av mina favoriter just nu!

Sharon sa...

Wow, this is absolutely stunning. The colours are beautiful and I love how you've coloured your gorjuss girl. Fabulous flower too.

Muffin sa...

Supersnygga kort båda två på olika vis. Älskar färgerna på båda och många fina detaljer - du är grym! Kan viska lite i ditt öra att det kommer nya DF-stämplar snart....helt underbara, jag är kär! :)

Anna M sa...

Ännu ett underbart kort! Ha en trevlig helg!

Pernilla ~Pillan~ sa...

Gillar verkligen det översta kortet! härligt med blandade färger och flera olika papper!

Carina sa...

Vika mysiga färger gillar de annorlunda stämplar jag sett här i bloggen